رقصنده با قمار

خنک آن قمار بازی که بباخت هرچه بودش
بنماند هیچش الا ، هوس قمار آخر
hsssrb

یک دیدگاه برای ”رقصنده با قمار

  1. من دیروز تو یه قمار باختم. داشتم با دوستام دور استخر لاهیجان قدم میزدیم که دیدم یه جمعیتی دور یه نفر جمع شدن. یارو سه تا کارت دستش بود که پشت یکی شون رو رنگی کرده بود قبل از شروع بازی کارت رنگی رو نشون می داد بعد جای کارت ها رو عوض می کرد ما هم باید تشخیص می دادیم کدوم کارت رنگی هست اگه درست می گفتی دو برابر پولی که شرط بسته بودی رو بهت می داد. من 2000 تومان شرط بستم و در کمال ناباوری باختم.مطمئن بودم کارتی که انتخاب کردم کارت رنگی بود. اصلا باورم نمیشد اشتباه کردم.
    با این حال همون بار اول که باختم دیگه حوسی برای ادامه قمار نداشتم . چند بار پیشنهاد کرد قبول نکردم.

  2. سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالم کردی وقتی پیامتو خوندم. تو این بلوای سیاسی کمند کسامی که دغدغه ادب و هنر دارند در حالی که نانی از آن نصیبشان نمی شود. راستش را بخواهید من از هوشنگ گلشیری فقط همان «شازده احتجاب» را خوانده ام. نوشتن از شازده احتجاب با آن نثر زیبا و عجیبش خیلی سخت است. هر لحظه می دیدی راوی از اول شخص به سوم شخص و بر عکس تغییر کرده و حتی گاهی در همان روایت اول شخص، راویان عوض می شوند. نمی دانم این کتاب به انگلیسی ترجمه شده یا نه. به نظرم اگر این کار صورت پذیرد با اقبال زیادی مواجه شود. وقتی کتاب را می خواندم برای خودم فیلمش را تصور می کردم. بعد ها شنیدم بهمن فرمان آرا پیش از انقلاب در حال ساخت فیلم شازده احتجاب بوده و هوشنگ گلشیری حاضر به تغییر بسیاری از بخش های داستان برای تبدیل شدن به یک فیلمنامه سینمایی شده بوده است.
    گویا شازده احتجاب هم از آن دست کتاب های بوده که در نمایشگاه امسال کتاب جمع شده بود. به امید روزی که هنر و ادب از چنگ تنگ نظری ها رهایی یابد. بدرود

  3. يادم رفته بود همه چيز اينكه به خاطر او بود زندگي مي كردم اينكه زير شنل او بود كه بزرگ شدم اينكه همه را خوانده بودم و معصوميت پنجمش را گذاشتم براي وقتي كه مي خواهم تيغ دستم بگيرم
    يادم آمد و گريه كردم خيلي

پاسخی بگذارید

